Hej Lars!

Årets Salsa segling blev återigen väldigt lyckad. Trots den ambitiösa touren som vi lyckades genomföra (Lavrion, Myconos, Amorgos, Syfnos, Små cykladerna, Hydra och slutligen Poros) blev det lagom mycket segling, kultur samt avkoppling. Vädrets och vindens makter var med oss. Alla deltagare inkl. de seglingskunniga tyckte att Erik var en självklar kapten, som tillämpade ett diskret och förtroendeingivande chefskap. Alla var överens om att upprepa Salsa seglingen men inte utan Louise, för vår värdinna som skötte frukost samt luncher var pricken över i:et.

Förresten är vecka 25 och 26 tillgängliga för bokning nästa år?

Mvh

Theo Magounakis

Hi Lars!

Thank you so much for athe wonderful holliday you made possible for us. You are the perfect skipper with the perfect boat. Paxie and I enjoyed your company and although those morning runs tired me out I'm glad you took me along. Your a word traveller, so if you find yourself in British Columbia, please come and visit. You'll always be wecome.

Regards, Mark

Hej Lars!

Vill bara tacka för seglingen i Greklands övärld. Erik är en skicklig skeppare och även de övriga i sällskapet gjorde detta till en kanonvecka!

mvh
Joakim
Hej Lars,

Vi har kommit hem välbehållna men vi längtar redan tillbaka. Tack för att du hjälpte till att göra vår seglats till en härlig semester. Jag bifogar ngra bilder så du kan visa Eric vilket tufft jobb du har haft.

Hälsningar, John

Hej Erik,

Vilken lyckad semestervecka.

Båtem, skepparen, seglingen och hamnarna var underbara. Att segla i Saroniska havet var helt rätt. Stort tack. Detta måste vi göra om

Ha det bra/Gänget från Götet

Snacka om en väl utnyttjad långhelg. Avresa från Göteborg tidigt en torsdag morgon i början av oktober satt vi arbetskamrater några timmar senare i Lasse Johanssons välutrustade segelbåt och åt en grekisk sallad med bröd som vi doppade i färsk olivolja samtidigt som vi lät oss väl smaka av det lokala ölet. Livet är rättvist. Efter att ha fått upp blodsockerhalten styrde vi ut från marinan i Pireus med kurs mot natthamnen i Aegina. Lite stökigt att lägga till då det var rätt fullt men Lasse backade in Salsa med van hand. Middag åt vi på en klassisk gränd-restaurang några kvarter ovanför hamnen. Diverse blandade smårätter och några glas vin gjorde att vardagen i Göteborg kändes ganska avlägsen.
Dagen efter väcktes vi av att frukosten var serverad i sittbrunnen. Det var vår värdinna Elin som hade gjort färsk fruktsallad och dukat fram en härlig frukost i sittbrunnen. Fantastiskt. Efter ett litet skeppsråd bestämde vi att segla till Hydra. Det blev en riktigt härlig dag, jag tror inte vi hade någon sådan dag under hela sommaren hemma på västkusten. Detta gällde för övrigt alla dagarna utom den sista då det var lite mulet men fortfarande varmt och skönt.
En lunchpaus i en liten vik. Vi badade och snorklade medans Elin lagade lunch. Det var helt suveränt att ha värdinna med ombord. Hon gjorde ett jättejobb (hoppas hon fick bra betalt, för det var hon värd).
Hydra är en helt fantastisk plats, flera av oss sa att hit skall vi igen. Återigen en härlig middag på ett torg som skepparLasse och Elin kände till. Härlig stämning med musik och sång o god mat.
Nästa morgon efter frukost en rundvandring  i denna fantastiskt vackra stad och därefter satte vi segel mot Poros. Härlig segling med bad efter båten i rep. Tyvärr såg vi inga delfiner, det var en extra öl till den som såg den första, men vi fick öl av Elin ändå, så vi hade det rätt bra. Däremot höll vi på att segla över en dasslocks-stor sköldpadda. Sen såg några av oss en svärdfisk, inte illa. Ännu en trevlig middag, denna gång i Poros och vår skeppswhisky började ta slut.
Nästa morgon efter sedvanligt god frukost bar det av till Pireus igen där Elin trollade i köket och bjöd oss på en mycket god middag. Övernattning ombord, hemresa dan efter och vår seglats var över. Hemma i Göteborg igen måndag kväll.
En riktig höjdarresa, som nog överträffade allas förväntningar. En sån här långhelg borde alla få nån gång.
Lasse o Elin, Tack för en trevlig resa från de tjötiga Göteborgarna

Hej Lasse,

Vi hade en fantastisk vecka som inehöll det mesta. Skepparen var både mycket trevlig och kompetent. Båten var mycket välseglande, något som vi inte varit bortskämda med tidigare när vi hyrt båtar i Grekland. Om man inte tidigare hyrt båt i Medelhavet är detta också ett utmärkt sätt att lära sig hur det fungerar samt få tips på riktiga smultronställen man annars skulle få leta länge efter. Vi är verkligen helnöjda och ser fram emot nästa gång

MVH

Tommy Pettersson med familj och vänner